Nors internetą vis labiau užvaldo grafinė ir vaizdinė informacija, ne ką mažiau svarbus išlieka ir žodinis turinys – tekstai vis dar teikia svarbiausią informaciją. Jei tinklalapis gali egzistuoti be grafinio dizaino, tai be teksto – niekaip.

Tinklalapių yra pačių įvairiausių, tačiau jų tekstams galioja tos pačios tendencijos: tekstai turėtų būti įdomūs, lengvai skaitomi, informuojantys skaitytoją ir sukeliantys norą dalintis perskaitytu turiniu.

tekstu-kurimas

Pagrindiniai gero svetainės teksto kriterijai:

  • Sklandi kalba be rašybos, gramatikos, stiliaus ir logikos klaidų. Tekstai turi būti tvarkingi, o ne parašyti bet kaip tik tam, kad puslapis nebūtų tuščias.
  • Tinkama apimtis. Tekstas turėtų būti ne per ilgas (skaitytojus vargina didelės ilgų tekstų „paklodės“).
  • Išskirta svarbiausia informacija. Tekstą papildykite nuorodomis, citatomis, svarbiausias mintis paryškinkite, pabraukite.
  • Teikiantis daug informacijos tekstas: numatykite, kas galėtų dominti potencialų jūsų klientą. Atsakykite į klausimus kaip padaryti, kodėl reikia vienai ar kitaip, kokie privalumai ir trūkumai ar pan.
  • Humoras ir/ar originalumas. Šmaikštūs ir/ar išskirtiniai tekstai visada sulaukia daugiau dėmesio.

 

Daugiau konkrečios informacijos

Į skyrelį „Apie mus“ ketinate įrašyti savo įmonės viziją ar misiją, o gal klientus viliosite standartinėmis pagyromis? Kažin, ar klientams ši informacija galėtų būti kuo nors naudinga. Tekstuose turite aiškiai atskleisti, kokią naudą klientai gaus pasirinkę jus. Iš tinklalapio išmeskite nenaudingą, su įmone nesusijusią ar nelabai ką pasakančią informaciją.

 

Nesidairykite į konkurentus

Tinklalapių tekstų idėjos negalima kopijuoti nuo konkurentų, nes rinkoje turite būti kitoks ir išskirtinis. Dar blogiau, kai tekstai nukopijuojami žodis į žodį (Ctrl+C). Tiekėjai dažnai pateikia pardavėjams prekių aprašymus, tad visos el. parduotuvės gamintojo aprašymą įsikelia į savo puslapį – aprašymai visur būna vienodi. Tad realiai pirmasis, įkėlęs tą aprašymą, laimi SEO prasme. Norite palankesnių pozicijų paieškos sistemose? Perfrazuokite, papildykite gamintojo aprašymą.

 

Informatyvumui padidinti – filmukai

Kurdami tinklalapio turinį atsiminkite, kad žmonėms patinka vaizdeliai. Padarykite trumpą savo paslaugos pristatymą. El. parduotuvėms dažnai pakanka įkelti vaizdelį iš Youtube.com: pats gamintojas jau būna parengęs prekių pristatymus ar apžvalgas. Trumpi filmukai turėtų atsirasti prie prekių aprašymų. Jų nauda – reali: klientai automatiškai ilgiau užtrunka tinklalapyje ir dažniau susigundo įsigyti prekę.

 

Ne tik gražūs aprašymai, bet ir tikslūs duomenys

Savaime suprantama, kad aprašant tam tikros kategorijos prekes – vaizdo, garso, kompiuterinę įrangą, techniką ir kt. – techninės charakteristikos yra svarbiausios. Tuo tarpu aprašinėjant drabužius, papuošalus ar panašias prekes, sukuriami patrauklūs, tačiau neinformatyvūs aprašai. Taigi prekes aprašykite plačiau, pažvelkite iš savo perspektyvos ir pagalvokite, kokių klausimų gali iškilti pirkėjui – visa tai ir surašykite. Pavyzdžiui, jei pardavinėjate sijoną, nurodykite tikslią jo spalvą, ilgį ir plotį, audinio sudėtį, sezoną, kuriam drabužis tiks (iš nuotraukų dažnai nematyti, plono ar storesnio audinio tai gaminys), netgi svorį, kuris aktualus norint žinoti tikslią siuntimo kainą, ir t. t.

 

Ar svetainei reikalingas DUK skyrelis?

DUK skyrelis svarbus tiems, kurie nori sutaupyti laiko ir kuriuos išvargino nuolat tuos pačius klausimus užduodančių klientų srautas. DUK veiks tarsi tam tikras filtras – su Jumis susisieks jau tik specifinių klausimų turintys arba prekę/paslaugą norintys įsigyti klientai.