Kokybiškas produktų arba paslaugų aprašymas – sudėtinga užduotis net ir patyrusiam rašytojui. Per daug neišsiplečiant, nes niekas nemėgsta skaityti ilgų tektų, reikia patraukliai išdėstyti visą informaciją ir paskatinti vartotoją įsigyti prekę ar paslaugą. O ką jau kalbėti apie tai, kad produkto aprašymas – tai dalis įmonės įvaizdžio, kurio tikrai nesinorėtų sugadinti.

tekstai

Taigi, kaip rašyti produkto ar paslaugos aprašymą, į ką atkreipti dėmesį ir ko geriau vengti?

Tekstas skirtas vienam individui, o ne masei

Taip, taip visi puikiai žino, kad, rašant tekstus, būtina išskirti tikslinę auditoriją, kuri pirks pardavėjo produktą. Visgi, produkto aprašas turi būti skirtas vienam skaitytojui. Paprasčiau tariant, potencialus pirkėjas, skaitydamas tekstą, turi jausti, kad jis tarsi kreipiasi į jį, todėl, rašant pirkti skatinančius tektus, vertėtų naudoti įvardį „Jūs“ arba „Tu“ (jei tekstas skirtas jaunesnei auditorijai) o ne „Mes. Įvardžiai „Jūs“ ir „Tu“ asmeniškesni, jie tarsi sugriauna nematomas sienas ir maloniai nuteikia pirkėją.

Emocijos tekste

Vieša paslaptis, kad emocijos, o tiksliau noras turėti daiktą, paskatina pirkti, todėl produkto aprašymas turėtų kalbėti ne tik apie pačio produkto ypatybes, bet ir pirkėjo – vartotojo poreikius. Jei aprašymą kuriate dantų pastai, parduokite ne dantų pastą, o gražią šypseną, jei miltams – parduokite skanius pyragus, jei čiužiniams – parduokite kokybišką miegą ir pan. Noras būti gražiam, sveikam, išskirtiniam – tai varomasis pirkimo varikliukas.

Kita vertus, pirkėjai dažnai išgyvena ir apsipirkimo kaltę, todėl produkto ar paslaugos aprašymas turi nuraminti, pašalinti neigiamas emocijas. Kaip tai padaryti? Įtikinkite vartotoją, kad tai puikus pasirinkimas, kad pirkdamas prekę jis gali sutaupyti ar nušauti du zuikius vienu šūviu. Pavyzdžiui: elipsiniai treniruokliai intensyviai treniruoja ir viršutinę, ir apatinę kūno dalį, todėl, norint turėti gražias kūno formas, jums nereikės papildomo sporto inventoriaus.

Galu gale gerai pagalvokite, kas jus paskatino pirkti vieną ar kitą daiktą, įsigilinkite į savo emocijas ir pritaikykite jas rašydami produkto aprašymą.

Teksto konstrukcija

Mokyklos laikais visiems buvo įdiegta, kad tekstas turi pasidėti įvadu, po kurio seka dėstymas, o viską apibendrina išvados. Rašant aprašą produktui arba prekei, pradėkite nuo išvadų, nes jose yra pateikiama svarbiausia ir aktualiausia informacija potencialiam pirkėjui ar klientui. Po išvadų turėtų sekti svarbiausi faktai ir detalės, kurios sudomins ir išlaikys skaitančiojo dėmesį iki pat galo. Taigi, sudominti skaitytoją reikia pačioje pradžioje, o ne teksto viduryje, nes iki jo jis gali ir neperskaityti pateiktos informacijos.

Svarbiausią informaciją galima parašyti paryškintu šriftu (Bold) arba pateiki sąraše (Bullet points).

Tikėkite savo siūlomu produktu

Produkto ar prekės aprašymuose venkite tokių žodžių kaip: „galbūt“, „tikriausiai“, „greičiausiai“ ir pan. Jie skaitytojui tarsi sufleruoja, kad patys abejojate ar jūsų siūloma prekė yra kokybiška. Produkto aprašymas turi būti aiškus, tvirtas ir įdomus. Kita vertus, nemeluokite. Jei nauji lieknėjimui skirti papildai nėra tokie veiksmingi, kaip pirkėjos nori tikėti, neslėpkite to, bet ir „nedrėbkite“ nešlifuotos tiesos tiesiai į akis. Pavyzdžiui, siekiant geriausių rezultatų, rekomenduojama subalansuoti mitybą ir papildomai sportuoti. Tekste visada būtina išryškinti tai, kas yra geriausia ir kokią naudą įsigytas produktas ar prekė suteiks pirkėjui.