Jei kas ir svarbu optimizuojant tinklalapį paieškos sistemoms, tai Meta aprašymai (ang. meta descriptions). Be jų sunkiai pavyksta pajudėti į aukštesnes pozicijas paieškos rezultatuose(SERP). Todėl dėliojant SEO optimizavimo pradžiamokslį, svarbu nepamiršti išsiaiškinti kas tas meta aprašymas, su „kuo jis valgomas“ ir kokią naudą teikia tinklalapiui. Bei žinoma, svarbiausia – kaip teisingai parašyti meta aprašymus.

Kas yra meta aprašymas?

Meta aprašymas yra trumpas, poros sakinių paragrafas, kuris apibūdina puslapio turinį. Aprašymas matomas paieškos rezultatuose po tinklalapio URL:

Beje, šis meta aprašymas matomas ir įkeliant straipsnį į socialinius tinklus, pavyzdžiui, Facebook:

Šis aprašymas trumpai apibūdina ko tikėtis atsivertus tinklalapį ir veikia tarsi reklaminis tekstas. Kuo kruopščiau ir įtaikiau parašytas – tuo daugiau pritraukia tinklalapio paspaudimų organinėje paieškoje.

Meta aprašymas yra skirta tinklalapio puslapiui ir kiekvienas puslapis turi savo unikalų aprašymą.

Kaip pridėti meta aprašymą į tinklalapį?

Yra keli būdai pridėti meta aprašymą tinklalapiui bei atskiriems jo puslapiams.

  1. Meta aprašymas įkeliamas į <head> žymą tinklalapio HTML kode. Paprastai tai atrodo maždaug taip:

<head>
<meta name=”description” content=”Super duper meta aprašymas tinklalapiui”>
</head>

  1. Naudojami įvairūs tinklalapio įskiepiai leidžiantys turiniui pridėti meta aprašymus. Pavyzdžiui, naudojantis WordPress TVS, dažniausiai rekomenduojamas įskiepis SEO Yoast.

Jei patys neįrašėte meta aprašymo, nereiškia, jog paieškos rezultatuose po pavadinimu bus tuščias laukelis (žinoma, gali būti ir toks variantas, jei tinklalapis be turinio). Paprastai sugeneruojamas tekstas iš tinklalapio turinio. Tačiau tai nekontroliuojamas procesas ir dažnai tekstas atrodo tarsi sakinių dalių kratinys ir ne visada atrodo patraukliai potencialiems tinklalapio lankytojams.

Meta aprašymas ir jo įtaka SEO

Google paieškos sistema yra informavusi, jog meta aprašymas nėra reitingavimo dalis/signalas. T.y. įrašius kažką ypatingo į meta aprašymą, Google iš pradžių visiškai neatkreips dėmesio. Tačiau atkreips atliekantys paiešką.

Meta aprašymas daro įtaką paiešką atliekančiam žmogui, padeda apsispręsti ar jis nori paspausti ant paieškos rezultatų esančios nuorodos, ar gali tikėtis tinklalapyje rasti tai ko jis ieško. Kuo tikslesnis, išsamesnis ir patrauklesnis meta aprašymas, tuo daugiau šansų, jog sulauksite paspaudimo.

O didesnis paspaudimų procentas padeda patraukti ir Google dėmesį.

Formulė maždaug tokia:

Geras meta aprašymas >>>>
daugiau žmonių pastebi ir paspaudžia >>>>
Jei aprašymas atitinka tinklalapio turinį, atmetimo rodiklis mažas >>>>
Google pastebi, jog pagal tam tikrą paieškos frazę žmonės dažniau renkasi ne pirmą poziciją paieškoje, o jūsų >>>>
Google pakelia jūsų tinklalapį į aukštesnę poziciją!

Žinoma, šioje formulėje yra du esminiai momentai. Pirmas, tinklalapio turinys turi būti patrauklus, antra, meta aprašymas turi būti tikslus.

Kaip parašyti gerą meta aprašymą

Sudariau sąrašą punktų, į kuriuos atkreipę dėmesį galėsite patys parašyti tinkamą meta aprašymą savo tinklalapio puslapiams.

  • Raktažodžiai. Įsitikinkite, kad meta aprašyme yra paminėti svarbūs puslapiui raktažodžiai. T.y. jei parduodate batus, tai meta aprašyme ir turi būti paminėti batai.
  • Skaityti malonus tekstas. Raktažodžių prifarširuotas poros sakinių tekstas nėra išeitis, nes jis paprasčiau nebus malonus skaityti potencialiam klientui. Todėl prioritetas normaliam, žmogaus žmogui rašytam tekstui.
  • Laikykite meta aprašymą reklaminiu tekstu. Patrauklus, prikaustantis, priverčiantis paspausti mygtuką ir užsukti į tinklalapį. Meta aprašymui taikomi labai panašūs kriterijai kaip ir reklaminiam tekstui.
  • Ilgis. Meta aprašymas gali būti 135-300 ženklų ilgio, tačiau šis skaičius gali ir kisti. Dar visai neseniai buvo rekomenduojamas 135-160 ženklų ilgis, nes būtent tiek ženklų matosi SERP. Nuo 2017 pabaigos meta aprašymo ilgis padidintas iki 300 ženklų. Tačiau jau straipsnio rašymo metu pasirodė pranešimai, apie 150-170 ženklų meta aprašymus. Bet kokiu atveju, saugus ilgis būtų apie 130-150.
  • Nekopijuokite. Geriausių rezultatų galima pasiekti kiekvienam puslapiui kuriant atskirus, unikalius meta aprašymus.
  • Naudokite rich snippets. Naudojant rich snippets, į meta aprašymą galima pridėti papildomos informacijos, pavyzdžiui, atsiliepimų, įvertinimo žvaigždutes, produkto informaciją, recepto ištrauką, fotografiją, video ir pan.

Ir tai tik susipažinimo su Meta aprašymu pradžia, tačiau atkreipus  dėmesį bent į pradžiamokslį, savo tinklalapį galima išties optimizuoti ir pasiekti geresnių rezultatų.