Aiškinantis kas yra SEO, pirmiausia svarbu suprasti ką reiškia pats akronimas SEO. Tai angliškos frazės Search Engine Optimization trumpinys, o lietuviškai tai skamba optimizavimas paieškos sistemoms.
Iki 2018 metų, apie SEO buvo kalbama labiau kaip apie veiksmų planą skirtą paieškos sistemoms. Šiandien didesnis dėmesys skiriamas žmogui, tinklalapio lankytojui, tad ir SEO apibrėžimas yra atnaujinamas.
SEO tikslas – daugiau potencialių klientų
SEO – tai siekis padidinti tiek kiekybinį, tiek kokybinį tinklalapio lankytojų srautą, o tuo pačiu didinti įmonės ar prekinio ženklo žinomumą, naudojantis nemokamu (taip vadinamu organiniu) lankytojų srautu iš paieškos sistemų.
Šiuolaikinis SEO – tai siekis suprasti ko žmonės ieško internete, kokių atsakymų jie ieško, kokius žodžius naudoja paieškoms, kokios informacijos jie siekia. Suprantant ir valdant šią informaciją, galima pateikti tinklalapio lankytojams turinį, kuris jiems naudingas ir kurį klientai vertins.
Optimizavimo startas – potencialaus kliento pažinimas
Jei norėtume optimizuoti sveikuoliškos kepyklėlės, ledainės, desertinės tinklalapį, pirmiausia turėtume gerai suprasti ko reikia jų potencialiems klientams. Pateikiame pavyzdinius klausimus, į kuriuos turėtų atsakyti įmonės vadovai kartu su SEO specialistais.
- Kokiais desertais, kepiniais žmonės domisi?
- Kokie žmonės ieško šių produktų, paslaugų?
- Kada žmonės domisi ledais, užkandžiais, desertais?
- Ar yra paklausos sezoniškumas?
- Kaip žmonės ieško ledų?
- Kokius raktažodžius naudoja?
- Kokius klausimus užduoda?
- Ar dažniau ieškoma mobiliais įrenginiais?
- Kodėl žmonės domisi ledaine?
- Ar domimasi sveikais, veganiškais, nekaloringais ledais ar tiesiog norima „pasaldinti gyvenimą“?
- Iš kur yra potencialūs klientai?
Ir galiausiai, galima sakyti esminis klausimas – kaip jūs galite sukurti tinklalapio turinį, kuris padės atsakyti į visus potencialių klientų klausimus ir padėti rasti tai ko ieško klientas?
Kaip veikia paieškos sistema?
Paieškos sistema yra tarsi atsakymų mašina. Užduodate klausimą, o paieškos sistema informacijos gausoje randa ir pateikia atsakymą.
Visas procesas galimas tik dėl to, kad paieškos sistemos nuolat ieško ir kataloguoja visą internete pateiktą informaciją, įskaitant tinklalapius, PDF, paveikslėlius, video ir pan. Šis procesas vadinasi nuskaitymu (crawling) ir indeksavimu.
Kas yra organiniai paieškos rezultatai?
Organiniais paieškos rezultatais laikomi rezultatai kurie nebuvo apmokėti, t.y. tai nėra reklama. Tai paieškos rezultatai, kurie aukštų pozicijų pasiekė naudodami efektyvias SEO strategijas.
Iki šiol buvo įprasta paieškos puslapyje matyti 10 paieškos rezultatų, tačiau jau kuris laikas SERP (ang. Search Engine Results Page) yra interaktyvesnis. Matomos tinklalapių išnašos, paveikslėlių galerijos, papildomos funkcijos. Pavyzdžiui, jei sugalvosite ieškoti oro prognozės, gausite ne tik nuorodas į orų prognozės tinklalapius, tačiau jau tarp paieškos rezultatų pamatysite pačią prognozę.
Reikia nepamiršti, jog paieškos sistemos, tokios kaip Google didžiausią pelną gauna iš reklamos. Taigi didžiųjų paieškos sistemų tikslas yra pateikti kuo tikslesnę, kuo naudingesnę informaciją, kad lankytojai nuolat sugrįžtų.
Lygiai taip pat ir SEO tikslas pateikti kuo tikslesnę informaciją paieškos sistemoms, jog tinklalapis būtų rodomas potencialiems klientams organinėje paieškoje.
SEO svarba
Mokamos reklamos, matomumas socialiniuose tinkluose ir įvairios online platformos generuoja nemažai kokybiško srauto, tačiau didžiausia dalis kokybiško srauto yra būtent iš paieškos sistemų. Kaip dažnai sakoma, kam reklamuotis, kai geriau siekti kliento, kuris ieško informacijos apie jūsų produktą ar paslaugą.
Ir nors paieškos sistemos tampa vis protingesnės, prilyginamos dirbtiniam intelektui, tačiau joms vis dar reikia pagalbos suprasti kas yra svarbu, apie ką yra jūsų paslaugos ar kokias prekes parduodate. Todėl optimizavimas paieškos sistemoms vis dar yra svarbus ir nepakeičiamas.
Straipsnis parengtas remiantis atnaujinamu SEO gidu iš Moz.com
Comments are closed.