„Tie, kurie nepasimoko iš istorijos, yra pasmerkti kartoti klaidas“, – tai citata, kuri labai tiktų kalbant ir apie SEO tekstus. Daugelis patarimų, skirtų tekstų kūrėjams, žurnalistams, redaktoriams ir visiems kitiems internetinio turinio virtuozams, yra pavojingai pasenę. Tad tie, kurie vis dar tikisi, kad 100 nekokybiškų, bet kaip sumestų straipsnių pakels jų reitingus, turėtų pasidomėti SEO naujovėmis.
Tad kaip užvesti Google varikliukus ir sukurti vertingą turinį?
- Pasirinkite tinkamus raktažodžius ir naudokite skirtingas jų variacijas
Svetainės reitingus labiausiai lemia parinkti raktažodžiai. Norėdami atsirinkti geriausius raktinius žodžius, susidarykite preliminarų jų sąrašą ir atsiverskite Google raktažodžių planuoklį. Tekstuose naudokite tuos raktažodžius, kurių per mėnesį ieškoma bent 300 kartų. Būtinai naudokite sinonimus: žodžių junginius, susijusius su jūsų pagrindiniais raktažodžiais (pvz., ne vien „dovanos moterims“, bet ir „ką padovanoti moteriai“, „dovanų moterims idėjos“ ir t. t.). Raktažodžių straipsniuose turėtų būti iki 2–3 proc.
- Idealus tobulo įrašo ilgis turėtų būti nuo 1500 iki 2000 žodžių
Ilgas turinys gerokai lenkia trumus įrašus. Be to, kuo ilgesni tekstai svetainėje, tuo ilgiau laiko ieškodami informacijos lankytojai čia praleis. Norėdami sukurti naudingus, išsamius įrašus, raskite kuo daugiau informacijos ta tema ir surašykite viską, kas galėtų būti aktualu skaitytojui, viename tekste.
- Sukurkite įtikinamus meta pavadinimus ir meta aprašymus
Svetainę susieję su konkrečiais raktiniais žodžiais, sulauksite daugiau lankytojų.
Skaitytojų dėmesį kuriant meta aprašymus (o taip pat ir įrašų/straipsnių pavadinimus) patraukia ir pavadinimuose esantys skaičiai, pavyzdžiui, „5 patarimai, kaip numesti svorio“, „10 įdomiausių kelionių maršrutų“ ir pan.
- Įdėkite nuorodų į autoritetingas svetaines, dalykitės ankstesniu savo kurtu turiniu
Idealu, jei dalysitės svetainių, kurios naudoja skirtingus nei jūsų raktažodžius, nuorodomis. Tai padės sustiprinti ryšį su skaitytojais.
- Struktūruokite SEO straipsnius
Kurkite straipsnius naudodami H žymes, paryškindami šriftą, įvadą bei išvadas, įvairiais būdais skaidykite turinį, tekstu papildykite nuotraukas ir t. t.
- Sukurkite atgalines nuorodas į optimizuotą straipsnį.
Prisiminkite, kad konkrečiam įrašui/puslapiui reikia sukurti atgalines nuorodas. Jei analizuosite geriausius bet kurio raktinio žodžio rezultatus, pastebėsite, kad aukščiausio lygio rezultatai bus susieti su konkrečiu tinklaraščio įrašu.
Kaip dar pagerinti straipsnių kokybę?
- Koreguokite esamą turinį. Greičiausias būdas pagerinti tinklalapio reitingą – atsiversti esamus straipsnius ir dirbti su įrašais, kuriuose trūksta raginimo veikti (angl. Call to Action), kur yra ilgų ir nuobodžių teksto blokų.
- Papildykite straipsnius vaizdo medžiaga. Turite vaizdo įrašų? Papildykite jais tinklaraščių įrašus –tai greitas ir vertingas turinys, akimirksniu galintis padidinti jūsų svetainės reitingus.
- Publikuokite kitų specialistų straipsnius. Tegul jūsų tinklaraštyje straipsniais dalijasi kiti tos srities ekspertai: taip ir greičiau „susižvejosite“ ir paskelbsite reikiamą informaciją.
- Kurkite kuo įvairesnį turinį. Gal kažkas iš pažįstamų dalyvauja įdomioje konferencijoje? Paprašykite jų parašyti trumpą tinklaraščio įrašą, kuriame atsispindi įdomiausi ir vertingiausi skaitytų pranešimų momentai. Renginių apžvalgos pritraukia nuomonių formuotojus (angl. influencers) ir padidina įrašų vertę.
- Atvejų tyrimai. Atvejų tyrimai suteikia puikių galimybių vertingiems tinklaraščių įrašams. Pristatydami partnerių prekinius ženklus, padidinsite ir pačių savo tinklaraščio įrašų vertę.
Taigi, apibendrinant, kurkite kuo įvairesnį ir įdomesnį turinį, naudokite raktažodžių variacijas, teikite pirmenybę kuo ilgesniems įrašams, nepamirškite meta aprašymų, dalykitės nuorodomis, papildykite straipsnius antraštėmis, paantraštėmis, formatuokite testą, redaguokite ir papildykite senesnius tekstus. Visos šios priemonės padės kurti efektyvų SEO turinį.
Nesutinku kategoriškai dėl 1500-2000 žodžių teksto apimties. Tai iš užsienio paimti skaičiai. Anglų kalboje yra daug prišdėlių, kurie skaičiuojami kaip atskiri žodžiai, tad tokios pat apimties tekstas kur kas daugiau žodžių, nei lietuviškas. Kitas momentas – Google svarbiausia, kad tekstas būtų įdomus ir naudingas vartotojui, todėl klausimas, kurį reitinguos aukščiau – 1500 paklodę, kur pilstoma iš tuščio į kiaurą, ar 150 žodžių tekstą su 5 Youtube video klipais, kuriuos peržiūrinėdamas lankytojas užtrunka ilgiau, nei skaitydamas tą 3 Wordo puslapių ilgio tekstą?.. Apriboti save žodžių kiekiu yra nelabai gerai.