Pasaulyje niekas nestovi vietoje. Tuo žmonija, kaip niekad, gali įsitikinti šiuo metu. Technologijų raida įtakoja mūsų kasdienį gyvenimą, dar prieš 10 metų ne kiekvienas galėjo pasigirti telefonu liečiamu ekranu, o šiandien jau nebeįsivaizduojame savo gyvenimo be išmaniųjių telefonų. Lygiai taip pat nuolatiniai pokyčiai vyksta ir verslo pasaulyje. Vienos profesijos apleidžia savo pozicijas, bet jų vietoje atsiranda naujų būdų užsidirbti. Viena jų  – SEO specialistas (-ė). „Tai profesija, kurią ateityje turės žinoti kiekvienas, nes SEO jau tampa neatsiejama marketingo dalimi ir tie, kas pavėluos į šį traukinį, deja, gali netgi prarasti savo pozicijas rinkoje“, – sako Evelina Biliūnaitė „SEO MAMA“ skaitmeninės rinkodaros agentūros vadovė ir jau šešerius metus rinkoje gyvuojančios „SEO AKADEMIJA“ įkūrėja, metodikos autorė bei lektorė.

Dirbk kada nori, kiek nori ir kur nori

Ko gero daugelis pripažins sau, jog dauguma žmonių buvo išvargę nuo pastaraisiais metais pagreitėjusio gyvenimo tempo ir svajojo apie streso nesukeliantį darbą iš namų. „Karantinas tik paspartino situaciją stacionariems verslams kiek įmanoma žaibiškai keltis į internetą, žinoma, šį kartą neapsieita be streso. Tačiau tam buvo galima ruoštis jau prieš keletą metų. Tiesą sakant, jau prieš gerą dešimtmetį buvo atlikti tyrimai, kad pirkimai internete jau saugūs, žmonės jau pasitiki verslu, esančiu internetinėje parduotuvėje, o ne gyvoje. Vis dažniau darbo paieškose teiraujamasi ar vienoje ar kitoje darbo vietoje yra galimybė dirbti nuotoliniu būdu. SEO specialistams ne vien darbas iš namų bet ir viršininko neturėjimas yra įprastas dalykas. Kiekvienas SEO specialistas yra pats sau bosas – darbo grafiką dėliojasi pats, darbo vieta gali būti tiek namai, kavine ar saulėtas paplūdimys – svarbiausia jog po ranka būtų nešiojamas kompiuteris ir internetas“, – teigia SEO specialisto profesijos metodiką sukūrusi E.Biliūnaitė. 

Tokią laisvę teikianti individuali veikla skamba tikrai patraukliai, tačiau visgi, ką reikia mokėti, tam, kad galėtum tapti SEO specialistu ir kuo gi jie užsiima?

SEO – neatsiejama marketingo dalis

SEO – angl. Seach Engine Optimization (liet. Paieškos sistemos optimizavimas), tai interneto svetainės matomumo didinimas paieškos sistemose. Tačiau į SEO specialisto kompetencijas įeina ne vien tik svetainės iškėlimas paieškos sitemose. „Gerai paruoštas specialistas turi mokėti matyti WEB puslapį kitomis akimis nei paprasta žmogaus akis iš pažiūros gali kažką pasakyti apie interneto svetainę. SEO specialistas turi mokėti ne tik audituoti interneto svetainę pagal reikalavimus, kurie leidžia svetainei „įtikti“ paieškos sistemoms (Google, kt.), atlikti pasirinktos rinkos raktinių žodžių tyrimą, pagal tai mokėti parengti svetainei tekstus, kurie įtiktų ne tik Google robotams, bet ir interneto skaitytojo akiai bei psichologijai, paruošti meta įrašus, bet ir atlikti grandiozinius SEO marketingo strategijos internete darbus įskaitant nuo socialinių tinklų iki daugybės interneto platformų“, – sako SEO akademijos įkurėja Evelina Biliūnaitė. „Klaidinga manyti, kad  šioje profesijoje figūruoja ne vien tik rašymas, socialinių tinklų ar svetainės administravimas. Čia didelę vietą užima ir vizualinė marketingo išraiška, todėl SEO akademiją baigę SEO specialistai išeina išmokę maketuoti ne tik įvairiausius maketus, banerius, e-knygas, skrajutes, bet ir logotipus bei reprezentacinius verslo įmonių video. Mokymų programa plati, apima net 25 temas nuo interneto svetainės sukūrimo, jos iškėlimo į Google top’us iki SEO specialisto profesijos vykdymo niuansų. Tai tik parodo kokios plačios aprėpties yra ši profesija“, – priduria per beveik 20 metų darbo patirtį šimtus interneto svetainių optimizavusi paieškos sistemoms SEO specialistė.

Ar SEO specialistu gali tapti kiekvienas?

„Tikrai taip! Kiekvienas, kuris nori tapti pats savo darbo laiką ir vietą nustatančiu žmogumi ir yra pasiryžęs mokytis ir kiekvieną dieną tobulėti gali tapti SEO specialistu. Tam nereikia turėti daug išankstinių žinių ar mokėti programuoti – tiesiog mokymosi metu reikia būti atidžiu informacijos gausai, o nuosekliai pateikiamos pamokos nuotoliniu būdu per beveik pusę metų leidžia perprasti SEO valdymo paslaptis. Išmokę šios specialybės, naujieji atkaklūs SEO specialistai SEO projektus pradeda raškyti kaip riešutėlius“, – patikina jau dvidešimt SEO specialistų profesijos laidų parengusi ir per šimtą narių subūrusi seo klubą lektorė Evelina Biliūnaitė.

Viena perspektyviausių specialybių

SEO, komercinių tekstų rašymo, marketingo paslaugos tampa vis paklausesnėmis. Vis daugiau verslų persioreantuoja į elektroninę erdvę, internetinis verslas tampa vis labiau populiaresnis ir nori nenori „išmuša“ klasikinį marketingą iš savo pozicijų. Daugelyje Vakarų valstybių SEO jau yra tapusi neatsiejama marketingo dalimi, tačiau Lietuvoje ši specialybė dar tik kylanti, todėl kiekvienas, kuris kuo anksčiau nuspręs tapti SEO specialistu, t.y., dabar – tikrai išloš! „Tie, kurie nepersiorientuos į vis besikeičiančias internetinio marketingo taisykles gali netgi iškristi iš rinkos. Juk jau nekartą yra taip buvę, jog naujoves kritikavę ir nurašę žmonės dažnai pasigaili. O atsiradusi SEO specialisto profesija tikrai laužo seno mąstysenos žmonių senas programas, kartais jie savo nespėjimą su laiku išreiškia piktybiniuose komentaruose internete. Tačiau vargubau ar sustabarėjusios mąstysenos laikymasis, nebuvimas lanksčiais evoliucijai jiems atneš duoną ant stalo“, – priduria pašnekovė.

Darbai kalba patys už save

Ar SEO specialybę įgiję žmonės yra laimingi geriausiai parodo jų pačių atsiliepimai. Štai SEO akademiją baigusi Indrė Juozapaitienė šioje profesijoje įžvelgia vien privalumus: „Kuomet Lietuvoje buvo paskelbtas karantinas man beveik niekas nepasikeitė. Kaip ir anksčiau, aš galiu dirbti savo tempu, kada noriu ir kiek noriu. Nepatiriu jokių permainų darbinėje veikloje ir nejaučiu jokio jaudulio ar streso dėl to, kas bus toliau. Priešingai, turiu visas galimybes įsitvirtinti rinkoje, tiesiog reikia noro. O jo yra… kitaip nebūčiau net pradėjusi“, – sako moteris.

„Jaučiu užtikrintumą ir atsiveriančias neribotas galimybes, nes manau, kad laikui bėgant mano, kaip ir kitų SEO specialistų paslaugos taps vis reikalingesnės įmonėms, nes kuo toliau, tuo daugiau verslų turės suprasti, kad būti internete neužtenka, nes vien buvimas internete nedaro įmonių matomomis bei randamomis. Tad šioje vietoje, norint tapti matomiems internete, SEO specialisto paslauga taps neišvengiama kiekvienos įmonės būtinybė“ – taip atsako, paklaustas kaip jaučiasi būdamas SEO specialistu Mantas Virbauskas.

Taigi, kol sėjama masinė panika „o kas bus toliau“, kol vieni darbuotojai dreba „bus išmesti iš darbo ar ne“, SEO specialistams Korona viruso sukeltas karantinas gyvenimo ritmo nesutrikdė – priešingai susiklosčius tokiai padėčiai dauguma verslų keliasi į internetinę erdvę, todėl SEO specialistams bus tik dar daugiau darbo. Na, o visiems panikuojantiems rekomendacija nurimti ir investuoti į profesijos persikvalifikavimą. Tokiu būdu ramiai bus galima pasitikti darbo rinkoje staiga išnirusius ekstremalius pokyčius.

Pašnekovus kalbino ir straipsnį parengė Tomas Kulešius