Fizinės parduotuvės atidarymas visada buvo sudėtingas: tam reikalingos investicijos patalpoms (ar jų nuomai), kurios dar ir turi atitikti įvairius saugos ir kitokius įstatyme numatytus standartus. Reikalingi ir darbuotojai bei prekės lentynų ar sandėlio užpildymui.

Bet su lyg interneto atsiradimu viskas pradėjo keistis. Įgudusiam internautui, atidaryti savo internetinę parduotuvę – kuri savo veiklą gali vykdyti ne ką mažiau sėkmingai nei fizinė – gali užtrukti tik keliasdešimt minučių. O ir investicijos reikalingos tokiai veiklai yra tiesiog juokingos. Nemokama „WordPress“ turinio valdymo sistema, „Woocommerce“ įskiepis, iki 10 eurų kainuojantis domenas bei keliasdešimt centų per mėnesį atsieinanti svetainės talpinimo paslauga. Su sąlyga, kad prekės parduodamos „dropshipping“ būdu, tai iš esmės yra viskas, ko reikia norint atidaryti savo elektroninę parduotuvę.

Tai yra priežastis, kodėl internetinės parduotuvės šiandien dygsta, kaip grybai po lietaus. Tačiau atidaryti el. parduotuvę nėra tas pats, kas sėkmingai ją vystyti. Didelis ir nuolatos augantis internetinių parduotuvių ir panašių skaitmeninėje erdvėje veikiančių verslo subjektų skaičius reiškia ir didelę bei nuolat augančią konkurenciją. Ji aktuali ne tik kalbant apie tiesioginį srautą klientų (t. y. tų, kurie el. parduotuves pasiekia į naršyklę suvesdami jų adresus). Daugeliu atveju svarbi ar net svarbesnė yra konkurencija paieškos sistemose (šiame straipsnyje kalbėsime apie „Google“, kaip apie didžiausią ir todėl aktualiausią paieškos sistemą).

Šiandien nebeužtenka susikurti savo el. parduotuvę ir tikėtis aukštų pozicijų „Google“ paieškoje. Dabar verslo subjektai aktyviai užsiima savo puslapių optimizacija, kurios dėka puslapis yra iškeliamas į kuo aukštesnes pozicijas paieškos sistemoje pagal atitinkamus raktinius žodžius.

SEO optimizacija yra tokia veiksminga, kad ant jos ir kitų SEO paslaugų pagrindo iškilo visa industrija, kurią sudaro tiek pavieniai samdomi SEO specialistai, tiek į komandas susibūrusios SEO agentūros. Žinoma, nors profesionalios SEO paslaugos yra paklausios, savo puslapių optimizaciją daug subjektų pasirenka atlikti patys. Tai yra savotiška rizika, tačiau neturintiems lėšų profesionaliems SEO specialistams, tai dažnai yra vienintelė išeitis. Jei jūs esate atsidūrę panašioje padėtyje, tuomet šis straipsnis yra skirtas kaip tik jums.

El. partuotuvės optimizacija: nuo ko pradėti?

Pirmas dalykas, kurį reikia suprasti visiems siekiantiems optimizuoti savo internetinę svetainę yra toks: šiame žaidime svarbiausia turinys ir jo reputacija. Pastarieji „Google“ atnaujinimai labai nuskriaudė tas el. parduotuves, kurių prekių aprašymai buvo trumpi, neišsamūs ar kopijuoti. Toks turinys buvo traktuojamas, kaip „skystas“ (thin content). Todėl pradžiai reikėtų pasirūpinti, kad jūsų el. parduotuvėje parduodamų prekių aprašymai yra bent jau nekopijuoti. Tačiau dažniausiai to nepakaks, tad reikės pasirūpinti ir jų išsamumu. Taip pat užtikrinkite, kad jūsų prekės turi po bent vieną unikalią savo nuotrauką. O galiausiai reikėtų pabandyti užtikrinti ir el. parduotuvės puslapio turinį kitose vietose: patartina tą daryti rašant susijusį tinklaraštį (blogą).

Antras svarbiausias žingsnis: puslapio reputacijos užtikrinimas. Pasistenkite, kad apie jus rašytų kiti, su jūsų teikiamomis paslaugomis susiję puslapiai. Venkite su nuorodomis susijusių transakcijų, nes jų pirkimą/pardavimą draudžia „Google“ taisyklės. Tačiau natūraliai gaunamos nuorodos į jūsų puslapį – didelis žingsnis geresnių pozicijų paieškoje link.

Tai yra pagrindinės SEO optimizacijos taisyklės, kurių reikėtų laikytis norint optimizuoti savo el. parduotuvę. Tačiau tai tikrai gali užimti daug laiko, todėl visuomet reikėtų apsvarstyti kreipimosi į SEO agentūras ar individualią veiklą vykdančius SEO specialistus. Norint sumažinti SEO paslaugų investicijas iki minimumo, atlikę svetainės optimizaciją savarankiškai, visuomet galite užsisakyti SEO auditą, kurio pagalba profesionalai įvertins jūsų atlikto darbo trūkumus bei pažers patarimų.