Kas svajoja laimėti milijoną, o kas – užimti kuo aukštesnę vietą internetinės paieškos sistemoje pagal tam tikrą raktinę frazę, atspindinčią vystomos veiklos esmę. Tam ir reikalingas SEO – svetainės „generalinė tvarka“, pritaikant šią visagalio Google reikalavimams. Pastarieji nuolat keičiasi, bet esmė lieka ta pati: Google skatina, jog informacija, kuri yra talpinama internetinėje svetainėje, būtų orientuotą į realų žmogų, o ne  kažkokius mistinius robotukus.

Citatos, statistinės informacijos bei atliktų tyrimų analizė, išorinės nuorodos į kitas internetines svetaines – komponentai, suteiksiantys tekstui informatyvumo, patikimumo, svarumo. Tai įvertins tiek skaitytojas, tiek internetinės paieškos sistema: vienas perskaitys straipsnį iki galo ir norės dar, kitas – pasiūlys aukštesnį reitingą paieškos sistemoje.

Išorinių nuorodų kūrimas – vienas iš darbų, kurį, siekdamas pagerinti Jūsų interneto svetainės reitingą, atliks SEO specialistas. Kuo turėtų būti grindžiamas išorinių nuorodų pasirinkimas bei kokią naudą šios gali atnešti?

Su kuo sutapsi, toks ir pats patapsi

Ne visos išorinės nuorodos gali būti naudingos – teršdami savo svetainę „šiukšlėmis“, rizikuojate ne pagerinti, bet sumažinti jos reitingą. Šiukšlėmis vadinamos tos išorinės nuorodos, kurios veda į blogą reputaciją turinčius interneto tinklapius. Čia pravartu prisiminti liaudies išmintį, jog „su kuo sutapsi, toks ir pats patapsi“: juk nenorite teršti savo vardo, ar ne? Bevertės ir tos nuorodos, kurios su straipsnyje aptariama tema neturi nieko bendro. Skaitytojas iš jų negaus jokios naudos, o, kaip jau minėta, Google vertina tai, kas imponuoja vartotojui.

Kas yra naudingos išorinės nuorodos?

Kokias nuorodas drąsiai priimti į „kaimynystę“, išsamiai  patariama straipsnyje „How Outbound Link Improves Your Blog Authority & Ranking” (ir kaip gi straipsnis apie išorines nuorodas be…išorinės nuorodos!).

Idealios išorinės nuorodos apibrėžimas atrodytų maždaug taip: vedanti į geros reputacijos, aukšto reitingo interneto svetainę, savo turiniu artima straipsnyje plėtojai temai. O jei dar įrašas, kurio nuorodą patalpinote savo straipsnyje, yra sulaukęs daug susidomėjimo iš socialinių tinklų vartotojų pusės, pasiruoškite pasiimti prizą!

Išorinių nuorodų nauda

Kaip atrodo tas prizas, tiksliau – nauda, kurią gali atnešti tikslingas išorinių nuorodų vartojimas?

  • Išorinės nuorodos, derinant šias su kitais SEO principais, prisideda prie interneto svetainės reitingo paieškos sistemoje augimo.
  • Tikslingas išorinių nuorodų tekste vartojimas „pasufleruoja“ paieškos sistemai, kurioje srityje jūs vykdote savo veiklą. Taip lankytojams, suvedusiems vieną ar kitą raktinį žodį į paieškos laukelį, kaip rezultatas į užklausą pateikiama ir jūsų svetainė.
  • Išorinės nuorodos neretai padeda užmegzti savotišką draugystę su kitos interneto svetainės savininku (norėdami patalpinti nuorodą, turite gauti svetainės savininko leidimą) bei dalį pastarosios lankytojų nukreipia į Jūsų svetainę. Dažnai sutinkama ir išorinių nuorodų keitimosi tarpusavyje praktika.
  • Straipsnis, papildytas citatomis, statistika, tyrimais ar išorinėmis nuorodomis į kitus internetinius šaltinius yra kokybiškesnis bei informatyvesnis lyginant su tuo, kuriame pateikiama vien asmeninė patirtis. Toks turinys labiau imponuoja skaitytojams, o, pasikartosime, į eilinio interneto vartotojo poreikius Google paieškos sistema ir ragina orientuotis.

Rinkdamiesi, kokia išorine nuoroda papildyti savo straipsnį, visada vadovaukitės saiko bei kokybės taisykle – geriau viena, bet tinkama nuoroda.