Kaip informacinis puslapis gali būti reitinguojamas labai aukštai paieškoje ir sulaukti daugybės lankytojų? Tokį klausimą SEO agentūroms užduoda ne vienas tinklalapių savininkas Lietuvoje. Deja, apie turinio klasterius SEO profesionalai kol kas dažnai nekalba. Gal apie juos nieko nežino?

Kas yra turinio klasteris?

Turinio klasteris yra tam tikros struktūros turinio rinkinys. Įdomu tai, kad jis nėra jokia naujovė. Žinoma rinkodaros bendrovė Hubspot jį aprašė dar 2016 metais. Praėjo dveji metai ir SEO rinka šio reiškinio labai dažnai neišnaudoja. O be reikalo. Google turinio klasteriai patinka.

Kaip sukurti turinio klasterį? Labai paprastai.

Pirmiausia paruošiate pagrindinį turinį ir jo nukreipimo puslapį (landing page). Tikrai nereiktų pamiršti, kad šiame puslapyje lankytojas praleis kiek daugiau laiko, nei 2 minutes, todėl reiktų pasirūpinti ir išvaizda, ir UX. Pateikime konkretų pavyzdį, kad būtų paprasčiau įsivaizduoti. Pavyzdžiui, savo puslapyje norite pasidaryti informacinį puslapį apie… automobilių nuomą. Tai vienas iš ieškomiausių paieškoje raktinių temų šiuo metu. Puslapio URI turėtų būti optimizuotas pagrindinei temai – jusu-puslapis.lt/automobiliu-nuoma/.

Turinio klasteris susideda iš vieno pagrindinio turinio (pillar content) ir kelių šalutinio turinio vienetų – temų (topics). Taigi pagrindinis jūsų puslapis ir yra jusu-puslapis.lt/automobiliu-nuoma/. Tuo tarpu šalutiniai temų puslapiai turėtų būti papildomos temos, susijusios su automobilių nuoma. Tam reikia parašyti papildomus kelis straipsnius tokiomis temomis kaip:

  • Kiek kainuoja automobilių nuoma Vilniuje?
  • Kiek kainuoja auto nuoma Kaune?
  • Kokie automobiliai nuomojami Vilniaus oro uoste?
  • Kokios yra automobilių nuomos sąlygos Lietuvoje?
  • Kaip išsinuomoti automobilį su vairuotoju?
  • Kiek kainuoja mikroautobuso nuoma?
  • Kokį automobilį išsinuomoti bernvakariui/mergvakariui?
  • Prabangų automobilių nuoma Vilniuje?
  • Ką reikia žinoti apie automobilių nuomą ilgesniam laikui?
  • Ką daryti, jei nuomojamas automobilis pateko į eismo įvykį?
  • Ir pan.

Kiekvienas straipsnis optimizuojamas tam tikram ilgam raktiniam žodžiui ir jo versijoms. Į pagrindinį turinį visų raktinių žodžių sukišti neįmanoma, todėl to daryti net nereiktų.

Turime vieną pagrindinį puslapį ir 10 straipsnių su labai dažnai ieškomais raktiniais. Kur tas turinio klasteris?

Kad padarytume tikrą turinio klasterį, reikia pritaikyti specialią vidinių nuorodų strategiją. Iš pagrindinio turinio puslapio turi eiti nuorodos į kiekvieną straipsnį. Straipsnyje taip pat turi eiti nuoroda į pagrindinį turinio puslapį. O dabar dėmesio! Tarpusavyje straipsnių sujungti nuorodomis nereikia! Jei taip padarysite, turėsite dar vieną puslapių tinklą, o ne klasterį.

Turinio klasterio palaikymas

Turinys sensta. Dėl šios priežasties yra rekomenduojama turinį atnaujinti kas 3-6 mėnesiai. Jau turite pasidarę turinio klasterį apie automobilių nuomą. Gal yra dar kokie raktiniai žodžiai, kurių lankytojai ieško? Pavyzdžiui „Kiek kainuoja išsinuomoti „džipą“?“. Galima nesunkiai paruošti dar vieną straipsnį ir tuo pačiu atnaujinti informaciją pagrindiniame klasterio puslapyje. Pageidautina parašyti ir paskutinio atnaujinimo datą. Tai gali būti daroma ir automatiškai ir rankiniu būdu – Google tai reikšmės neturi, nes jis pats fiksuoja pakeitimus, o štai lankytojas, pamatęs, kad puslapis atnaujintas seniai, gali iš jo išeiti neperskaitęs informacijos ir nepasivaikščiojęs po teminius puslapius. Jei UX geras, tai po teminius puslapius pasivaikščios dažnai, o tai automatiškai mažina „bounce rate“ procentą. Jei informaciniuose puslapiuose talpinama CPM ar CPC reklama, tai irgi „nuostolis“, nes kuo daugiau puslapių pamato lankytojas, tuo daugiau reklamos parodymų/paspaudimų galima sulaukti.

Kodėl turinio klasteriai patinka Google?

Priežastis viena ir ta pati oficiali, kurią Google nuolatos kartoja kalbėdama apie turinį internete: Google rodo aukštai tuos puslapius, kurie yra įdomūs ir naudingi lankytojams. Iš tikrųjų, daug informacinių straipsnių, vedančių į pagrindinį turinį padidina jo autoritetą. Kiekvienas straipsnis yra optimizuotas ilgam raktiniam žodžiui ir dažnai pritaikytas tam tikrai vietovei, todėl randamas ir lokaliojoje paieškoje. Ilgai užtrunkantys vartotojai irgi ženklas Google, kad turinys naudingas.

Bet čia reikia būti atsargiems. Labai greitai neatsargiais veiksmais galima viską sugadinti. Pakanka kelių SEO straipsnių nekokybiškuose puslapiuose, vedančių į teminius puslapius ir pagrindinio puslapio autoritetas gali sumažėti. Pozicijos bus prarastos.

Kas daroma tokiu atveju? Išorinis SEO yra nukreipiamas į pagrindinį klasterio puslapį siekiant parodyti Google, kad tai tas puslapis yra svarbiausias ir kertinis. Svarbiausia, kad darbai vyktų dviem „frontais“ – plėstųsi temų ratas ir atsirastų išorinių nuorodų.

Ar turinio klasteris gali būti naudojamas SEO straipsniams?

Iš esmės, taip. Tik straipsniai publikuojami ne skirtinguose tinklaraščiuose, o savame puslapyje. Tik reiktų nepersistengti su išorinėmis nuorodomis – akylai stebėti puslapių, iš kur jos gaunamos, reitingus.

Kad SEO straipsniai būtų įdomesni, visada galima įjuos įdėti video klipų, infografikų ir iliustracijų. Taip vartotojas užsiliks ilgiau net jei ir neskaitys pačio teksto. Vaizdinė informacija tikrai jį užlaikys.

Kodėl turinio klasteris – toks retas reiškinys Lietuvoje?

Turinio klasteris retas ir užsienyje. Tai daug darbo reikalaujantis procesas. Greito atsipirkimo čia būti negali, nes dirbant su autoritetu svarbūs metai, o ne mėnesiai. Lietuviai vis dar labai nekantrūs ir laukia itin greitų rezultatų, negalvodami apie tai, kas jų laukia ateityje.

Kita svarbi priežastis – turinio klasteriai netinka toms sritims, kur informacija greitai keičiasi. Tada reikės ją atnaujinti itin dažnai, nebus pastovumo pagrindiniame turinyje (tuo tarpu šalutinės temos ir net potemės augs labai sparčiai).

Reikalingas itin kokybiškas turinys. Taigi su žemos kokybės SEO turiniu čia tikrai nepasiseks. Tai gana nemaža investicija, kainuojanti mažiausiai 500 eurų (vienas didelis straipsnis + mažiausiai 10 kitų kokybiškų straipsnių), vertinant dabartinius tekstų rašymo įkainius Lietuvoje. Tolimesnis tokio turinio palaikymas atsieis mažiausiai 100-200 eurų per metus, tad per keletą metų susidaro gana nemaža suma.

Ar kainos ir darbo gausa neišgąsdins Lietuvos SEO rinkos? Kol kas atrodo, kad gąsdina net labai…