Pačios geriausios rinkodaros kampanijos vienu metu turi būti ne tik kūrybingos, bet ir pagrįstos. Norint tai pasiekti, specialistams labiausiai padeda didieji duomenys, kurie į meninę rinkodaros sritį įneša tam tikrą dozę mokslo. Ir nors turime sutikti, kad duomenų analizė niekada nepakeis kūrybingų idėjų, visgi pripažįstame, kad tie patys duomenys gali suteikti svarbių ir galingų įžvalgų, galinčių pakeisti rinkodaros strategiją.

Didieji duomenys plačiąja prasme yra informacija, kurią galima kaupti, apdoroti, analizuoti ir atradus sėkmingus jos panaudojimo būdus, pasiekti norimą rezultatą. „Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl didieji duomenys tampa neatsiejama rinkodaros dalimi yra iš jų gaunama vertinga informacija, padedanti sukurti kokybišką rinkodaros strategiją, galinčią padėti pasiekti kiek įmanoma daugiau potencialių paslaugos ar produkto pirkėjų“, – teigia Vitalija Bačiūnienė, „Callcredit Information Group“ Kauno padalinio optimizavimo paieškos sistemoms (SEO, angl. search engine optimization) vyresnioji  specialistė.

Įmonės skiria per mažai laiko duomenų analizei

Remiantis tarptautinės audito ir mokesčių konsultavimo bendrovės KPMG atlikto tyrimo duomenimis, 96 proc. įmonių neišnaudoja visų didžiųjų duomenų teikiamų galimybių. Negana to, neseniai atlikto „Callcredit Information Group“ tyrimo duomenys rodo, kad net 70 proc. rinkodaros profesionalų, dirbančių Jungtinėje Karalystėje, pripažįsta, jog duomenys yra itin naudingas, bet ne iki galo išnaudojamas informacijos šaltinis.

Visgi vien tik intuicijos šiais laikais nepakanka. „Kuriant kūrybines kampanijas intuicija yra labai svarbi, tačiau turimi duomenys ir skaičiai gali padėti įvertinti, kokios sėkmės kampanija gali sulaukti. Duomenų analizės rezultatai gali padėti atsakyti į klausimą, kodėl verta į kampaniją investuoti kelis tūkstančius eurų ir kokių rezultatų galima tikėtis“, –  teigia V. Bačiūnienė.

Nuo ko prasideda vartotojo pažintis su jūsų produktu? Nuo paieškos internete. Kiekvienas, norėdamas daugiau sužinoti apie jus, pirmiausia informacijos apie jus ieškos internete ir tikėsis ją rasti kiek įmanoma greičiau ir kaip įmanoma labiau tikslią. Būtent čia labiausiai praverčia didžiųjų duomenų analizė ir įžvalgos. Tradicinė frazė „jei tavęs nėra internete, tavęs nėra visai“ tampa esmine jūsų verslo dalimi.

Norėdami užimti geras pozicijas paieškos sistemų puslapiuose, turite investuoti ne tik į reklamą. Skaitmeninės rinkodaros specialistai pabrėžia, kad reklama atneša grąžą, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje būtina skirti dėmesio ir laiko siekiant pagerinti įmonės pozicijas natūralioje paieškoje – o tam reikia gerai optimizuotos internetinės svetainės. Taigi kokia turėtų būti tinkama ir veiksminga optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) strategija?

Turinys turi skirtis priklausomai nuo vartotojo intencijų

„Optimizavimas paieškos sistemoms apima keletą sričių – interneto svetainės architektūrą, technines ypatybes, turinį, nuorodų tinklą ir netgi prekės ženklo aktyvumą socialiniuose tinkluose“, –  teigia V. Bačiūnienė. Taigi reikia pripažinti, kad geras ir ilgalaikis optimizavimas reikalauja nuoseklaus darbo. Negana to, skirtingose rinkose yra skirtingi vartotojai ir skirtingos tų vartotojų intencijos Tai, kas tinka vienai industrijai, gali visiškai netikti kitai.

Verslai kartais klysta pateikdami ne tą turinį, kurį tikisi rasti svetainės lankytojas. Būtent čia praverčia didieji duomenys, nes jie padeda geriau suprasti tikslines auditorijas ir atsižvelgiant į tai sukurti turinį, kuris būtent joms būtų aktualiausias. „Populiariausia ir rekomenduotina SEO taktika išlieka kokybiško, unikalaus turinio kūrimas. Norint, kad turinys teiktų naudą interneto svetainei, visų pirma, jis turi būti interneto svetainės lankytojų vertinamas kaip naudingas. Norint sukurti tokį turinį, būtina turėti kuo tikslesnę informaciją apie auditorijas, jų interesus, pomėgius, įpročius“, –  teigia V. Bačiūnienė.

Tačiau vien tik turėti informaciją nepakanka. Reikia ją analizuoti, grupuoti, daryti įžvalgas, kuriomis remiantis galima įgyvendinti skirtingas rinkodaros taktikas. „Kaip vieną iš galimų duomenų analizės būdų galėčiau išskirti „Callcredit Information Group“ sukurtą instrumentą „Cameo“, kurio pagalba galima atlikti didelio kiekio klientų duomenų segmentaciją. Pagal vartotojų pašto kodo duomenis, lytį, šeimyninę padėtį ar finansines galimybes galima nuspręsti, kuri rinkodaros strategija bus efektyviausia“, – priduria V. Bačiūnienė.

Kaip greitai galima patekti į pirmuosius „Google“ puslapius

„SEO strategijos sėkmė priklauso nuo daugelio veiksnių, tačiau vienas svarbiausių yra įmonės esama pozicija interneto erdvėje, kurią lemia įmonės vardo žinomumas, interneto svetainės techninės ypatybės, svetainėje esančio turinio kokybė“, – teigia V. Bačiūnienė. Taigi tik tobulinant kiekvieną iš šių elementų ilgainiui galima pasiekti vis geresnes pozicijas paieškos puslapiuose.

Tačiau tikriausiai įdomu, kada investavus į SEO strategiją, galima tikėtis apčiuopiamų rezultatų. „Rezultatas ir jo greitis labai priklauso nuo srities konkurencingumo bei nuo to, kiek žmogiškųjų resursų skiriama SEO kampanijai įgyvendinti. Naujam prekės ženklui įsitvirtinti gali prireikti ir pusmečio ar metų, tačiau paruošus gerą strategiją pastebimų rezultatų galima pasiekti ir vos per keletą savaičių“, – teigia V. Bačiūnienė.

Taip pat svarbu žinoti, ką reikia analizuoti norint suprasti savo auditoriją. „Tam ir vėl praverčia didieji duomenys, kurie padeda suprasti, kokiais įrenginiais naudojasi jūsų svetainės lankytojai, kuriuo savaitės ir paros metu joje dažniausiai lankosi, kiek laiko praleidžia kiekviename iš svetainės puslapių bei kokiu turiniu labiausiai domisi“, – pažymi specialistė. Kaip vienas iš faktorių, galinčių nulemti, kaip aukštai paieškos rezultatuose bus atvaizduojama jūsų interneto svetainė, įvardijamas jos pritaikymas prie konkretaus įrenginio. Taigi optimizavimas mobiliems įrenginiams yra ne tik įprastas, bet tiesiog būtinas.

Negana to, reikia atkreipti dėmesį, kad SEO strategija apima ir paiešką jūsų interneto naršyklės žemėlapiuose – paieškos rezultatai pritaikomi ir pagal nustatytą arba esamą vietovę. „Įmonės, užsiimančios prekyba, teikiančios maitinimo, apgyvendinimo, sveikatingumo, automobilių nuomos ar kitas paslaugas tam tikrose vietovėse taip pat privalo pasirūpinti, kad jos būtų atrastos paieškos sistemų žemėlapiuose“, – priduria V. Bačiūnienė.

***

„Callcredit Information Group“

„Callcredit Information Group“ yra duomenų valdymo lyderė Jungtinėje Karalystė, paslaugas teikianti tarptautiniu mastu. Kaune „Callcredit Information Group“ padalinys veikia jau penkerius metus.

„Callcredit Information Group“ Kauno komanda kuria ir palaiko inovatyvius technologinius produktus ir tarptautinę kompanijos IT infrastruktūrą. Padalinys įsikūręs Nemuno saloje, Žalgirio arenoje. Šiuo metu Kauno biure dirba 174 specialistai, kurie yra atsakingi už programinės įrangos ir duomenų bazių kūrimą, testavimą, projektų valdymą, IT palaikymą, duomenų analizės, elektroninės rinkodaros paslaugas bei klientų aptarnavimą.

„Callcredit Information Group“ yra vartotojų informacijos, rinkodaros paslaugų, kredito rizikos vertinimo, interaktyvių sprendimų ir konsultacinės analitikos ekspertai. Bendrovės padaliniai be Jungtinės Karalystės taip pat veikia Kinijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir Lietuvoje. Iš viso „Callcredit Information Group“ dirba daugiau nei 1200 darbuotojų.