seo paslaptys

Pastaruosius kelis metus optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) labai stipriai pasikeitė. Prieš 10 metų (taip, SEO egzistavo jau tada), viskas vyko daugiau mažiau blackhat principu ir aišku, Google tai nepatiko. Paieškos tikslas duoti kuo daugiau naudos žmogui, padėti rasti reikiamą informaciją greitai ir efektyviai. Todėl ilgas kelias vedė link to, kad SEO būtų orientuotas ne į tuščius skaičius, o į vartotojų patirtį.

Šiandien SEO paslaptys nėra jokios paslaptys, tai tiesiog sveiku protu paremtos rinkodaros strategijos, kurių pagrindinis tikslas – patenkintas vartotojas. Kompanijos ir tinklalapiai, kurie atsiduria aukščiausiose paieškos sistemų pozicijose, generuoja kokybišką turinį, pateikia informaciją, kurios ieško vartotojai ir skiria laiko tinklalapių optimizavimui iš technologinės ir programinės pusės. Taigi, pateikiame 6 „paslaptis“, kurias turi žinoti ir tavo verslas.

#1. Unikalus ir nuolat atnaujinamas turinys.

Kuomet žmonės (potencialūs tavo klientai) ieško informacijos, jie pageidauja gauti naujausią ir tiksliausią informaciją. Štai todėl Google skiria daugiau dėmesio „šviežiam“ turiniui ir naujesnė informacija randasi aukštesnėse paieškos pozicijose. Taip pat puikiai veikia ir vadinamieji „žodynai“ – rinkos terminų paaiškinimai, kurie aktualūs visada ir tikrai nesensta – kuo išsamesnis žodynas, tuo geriau.

#2. Prioritetas praktiškumui.

Technologijos yra svarbi dalis klientų patirčiai tinklalapyje. Kitaip tariant, tinklalapis turi būti patogus naudotis. Šiandien daugiau nei 30 proc. lietuvių naršo mobiliaisiais telefonais, tad svarbu, jog tinklalapis būtų patogus ne tik naršyti kompiuteriu, tačiau ir mobiliuoju.

#3. Kurk ryšius, ne nuorodas.

Atgalinių nuorodų kūrimas – žinoma frazė dirbantiems su SEO. Ji apibūdina procesą, kurio metu „auginamas“ reitingas – kuo daugiau atgalinių nuorodų į tinklalapį, tuo geriau. Bent jau taip manyta anksčiau. Šiandien vis labiau suprantama, kad svarbu kokie tinklalapiai talpina atgalines nuorodas ir geriau pora gerų nuorodų iš partnerių, blogerių, turinčių įtaką rinkoje, nei didelis skaičius nuorodų iš neaiškių tinklalapių. Svarbu kokybė, o ne kiekybė!

#4. Prioritetas ilgiems raktažodžiams.

Paieška tampa vis labiau suasmeninta, todėl verslui svarbu orientuotis į konkretesnius, o tai dažnai reiškia į ilgesnius raktažodžius. Nors ir kaip norėtųsi paglostyti savo ego ir būti pirmoje paieškos vietoje pagal raktažodį „gydytojas Vilniuje“, tačiau tuomet tenka konkuruoti su šimtais gydytojų. Tačiau pasirinkus konkretesnę sritį „kraujotakos sutrikimų gydytojas Vilniuje“ galima pasiekti kokybiškesnį ratą potencialių klientų.

#5. Tinkami raktažodžiai – tinkamose vietose.

Google negali atspėti apie ką yra tinklalapis, jei tu nenurodysi. Tai dažna klaida tų, kurie orientuojasi į dizainą ir vizualią medžiagą. Labai svarbu tinkamai tinklalapio tekstuose įkomponuoti raktažodžius – tekste, antraštėse, blogo įrašuose, paveikslėlių pavadinimuose. Žinoma, tai neturi būti raktažodžių kratinys – raktažodžiai turi būti natūraliai įkomponuoti į klientui naudingą tekstą.

#6. Neignoruok smulkmenų.

Nors teigiama, jog Google nekreipia dėmesio į meta description, tačiau jis daro įtaką kaip tinklalapis atvaizduojamas paieškoje. Todėl nereikėtų ignoruoti tokių smulkmenų kaip meta description, alt tekstų, antraščių – juk tai tik kelios eilutės teksto, tačiau jis gali padėti atkreipti kliento dėmesį.

Štai tiek tų paslapčių. Apibendrinant, nėra stebuklingos SEO formulės – yra tik siekis suteikti potencialiam klientui malonią patirtį tinklalapyje.