Neseniai pradėjote prekybą internetu? Ar pasvarstėte, ką reiktų padaryti, kad jūsų el. parduotuvę geriau rastų Google paieškoje? Taip, kalba eina apie SEO optimizaciją elektroninėms parduotuvėms. Neskubėkite samdyti SEO agentūros. Tai padarysite po to, kuomet bus atlikti bent 5 SEO namų darbai, susiję su optimizacija.

Pirmiausia reiktų nusistatyti aiškų tikslą. Ko norite pasiekti iš to Google paieškos srauto? Kaip jis turi ateiti. Jei prekiaujate rūbais, tai gal tikitės, kad lankytojai ir pirkėjai ateis įvedę žodį „rūbai internetu“? Jei taip, tai iš karto eikite pas geriausią SEO agentūrą, klokite ant stalo 20 000 eurų ir pasakykite su kokiu raktiniu norite konkuruoti. Jie tikrai apsidžiaugs…

Jei neturite tokių pinigų, reiktų tiesiog pagalvoti, ką daryti, kad pasiektumėte bent minimalius tikslus ir uždirbtumėte iš organinio srauto tiek, kad už tuos pinigus galėtumėte pasisamdyti SEO agentūrą. Teks atlikti keletą SEO darbų patiems. Patikėkite, tai nėra taip sudėtinga, kaip gali pasirodyti…

Parduodančių raktinių žodžių analizė.

Raktažodis „rūbai“ neparduoda. Taip pat ir „automobilių servisas“, „kreditai“, „maisto papildai“ ir t.t. Raktažodis „šiltas moteriškas džemperis XXL akcija“ yra būtent tai, ko reikia pirkėjui. Jis ar ji ieško žieminio džemperio su nuolaida. Akivaizdu, kad ruošiasi įsigyti ir bando surasti tinkamą kainą. Pačioje el. parduotuvės gyvavimo pradžioje reiktų taikytis būtent į tokius raktinius žodžius. Susirašykite jų 10-20. Pradžiai pakaks.

Kategorijų optimizavimas.

Jūsų el. parduotuvėje yra kategorijos. Sukurkite jas taip, kad jos atitiktų jūsų parduodančius raktinius žodžius. Nereikia jose rašyti žodžių „akcija“ ar „šiltas“, pakaks „moteriški džemperiai“, „vyriški džemperiai“, „moteriški megztiniai“ ir t.t. Kategorijos pavadinimas, MetaTitle ir URL turi turėti raktinį žodį. Tada reikia paruošti šiek tiek teksto, kuriame būtų ir kiti žodžiai – „šiltas“, „žieminis“, „akcija“, „nuolaida“, „pigiau“, „XXL“ (taip, didelių dydžių rūbai labai paklausūs internete).

Teksto turėtų būti 150-250 žodžių. Jis dažniausiai eina po pirmųjų prekių. Tekstas turėtų būti parašytas lankytojui, įterpiant raktinius žodžius, bet jų labai neišskiriant, kad nesimatytų, jog tai paprasčiausias SEO tekstas. Jame gali būti vidinė nuoroda į el. parduotuvės tinklaraštį ar nukreipimo puslapį.

Parduotuvės tinklaraštis.

Jums iš karto kyla klausimas – apie ką ten rašyti? Pamenate, kaip susirašėte 10-20 parduodančių raktinių žodžių? Reiškia jau turite 10-20 temų tinklaraščiui. Rašykite apie tas prekių grupes, kurias norite parduoti. Jei prekiaujate rūbais, tai galima parašyti ne vieną nedidelį straipsnelį apie tuos pačius rūbus.

Pavyzdžiui „Moteriškų džemperių tendencijos Lietuvoje ir pasaulyje“, „Kaip išsirinkti moterišką džemperį internetu jo nepasimatavus“? „Originalus moteriškas džemperis – pasidaryk jį pati!”, “Jaunimo dievaitės, pamėgusios moteriškus džemperius” ir t.t. Svarbu, kad straipsniuose būtų daug foto iš pasaulinių mados tinklaraščių, video klipų. Teksto gali būti ir nelabai daug – 200-400 žodžių yra per akis.

Tokius straipsnius visada galėsite reklamuoti savo socialinių tinklų paskyrose. Kai kuriuos kokybiškesnius visada galite pasiūlyti į didžiuosius naujienų portalus perpublikuoti su atgaline nuoroda į jūsų puslapį. Ši investicija tikrai apsimoka, jei tik prie jos dirbama nuolatos.

Nukreipimo puslapiai.

Viskas priklauso nuo jūsų el. parduotuvės funkcionalumo, tačiau dažniausiai tokia funkcija yra. Jums reikia susiaurinti paiešką arba rankiniu būdu išrinkti tam tikras prekes ir sukurti nukreipimo puslapį (angl. landing page), pavyzdžiui, „šilti moteriški džemperiai apkūnioms“.

Puslapyje būtų rodomos tik tos prekės, kurių turite tik XXL ir didesnių dydžių, tik žieminės, su pašiltinimu ir tik moteriškos. Tada reiktų paruošti pristatomąjį tekstą su šiltu ir maloniu tekstu apie tai, kaip jūsų parduotuvė rūpinasi plius dydžio damomis ir nori joms pasiūlyti išskirtinius modelius.

Tokie nukreipimo puslapiai gali būti keli. Svarbu, kad jie turėtų tinkamai optimizuotą MetaTitle, reklaminį MetaDescription, tikslų URL su raktiniais žodžiais ir šiek tiek teksto bei keletą prekių. Nesvarbu, kad jų ten 5 ar 10. Esmė yra ta, kad lankytojas ateitų į tokį puslapį iš paieškos. Beje, tokius nukreipimo puslapius visada galite reklamuoti naudodami Google Adwords. Tai galite padaryti ir patys, tik nenaudokite labai bendrinių raktinių žodžių – kainuos daug, o naudos bus mažai.

Kai kurių prekių aprašymai.

Norite daugiau parduoti tam tikrų prekių? Joms paruoškite kiek išsamesnius aprašymus, paruoškite originalius Meta aprašymus (Meta Description) – (paprastai prekėms jie būna vienodi). Taip pat nepatingėkite prekę nufilmuoti iš visų pusių ir pridėkite video. Youtube klipo aprašyme nepamirškite nuorodos į prekės puslapį. Galite net specialų adresą padaryti, kad jis būtų neilgas ir turėtų tam tikrus raktinius žodžius. Daug prekių nereikia – pakaks kelių einamiausių.

Šis optimizavimas skirtas žmonėms, kurie ieško būtent tokių prekių, o ne bet kokių iš kategorijos. Rūbų parduotuvės atveju tai būtų „Armani moteriškas džemperis“ ar kažkas panašaus.

Atminkite, pradiniame etape jums svarbiausia parduoti tam tikras prekes, kad užsidirbtumėte SEO agentūrai. Tada jau jai perduokite visus SEO reikalus.

Jei užsakinėjate SEO straipsnius, turėkite omenyje, kad galite dažnai naudoti dvi nuorodas. Viena turėtų eiti į pagrindinį el. parduotuvės puslapį ir būti dedama ant jūsų el. parduotuvės pavadinimo, o kita gali eiti į tinklaraščio straipsnį, nukreipimo puslapį, tam tikrą kategoriją ar net prekės puslapį. Pakaks 5-10 straipsnių ir pastebėsite tam tikrą judesį paieškos rezultatuose.

Išbandykite, tai tikrai nekainuoja labai daug. Jei patys sugebate rašyti, tai kainuoja tik jūsų laiko šalia prekybos reikalų