Palikite ramybėje turinį ir nuorodas, nes jais rūpintis reikia nuolatos, o ne tik kartą per metus. Svarbiausi jūsų darbai su svetainės SEO prasideda ne čia. 2019 metai – puiki proga pasidaryti 3 svarbiausius SEO darbus, kurie neš dividendus dar ilgai. Na, o turiniu ir atgalinėmis nuorodomis rūpinkitės lygiagrečiai, nors tai ir nėra pagrindinis prioritetas. Ypač atgalinių nuorodų kiekybė turėtų netrukdyti kokybei.
Mobilioji versija
Bet kuri SEO agentūra jums patvirtins – dabar mobilioji svetainės versija yra svarbiausias Google reikalavimas. Viskas labai paprasta – Google robotas, užeinantis į jūsų puslapį pirmiausia patikrins, kaip „atrodo“ mobilioji jūsų puslapio versija. Ji turi būti tvarkinga, su optimizuotomis iliustracijomis ir taisyklingu kodu. Jei mobiliojoje versijoje yra kokių klaidų, per Google Search Console gausite pranešimą. Pavyzdžiui, robotai kažko neranda arba tam tikri paveiksliukai yra per dideli. Tada būtina pasitvarkyti ir viskas bus gerai.
Kur kas prasčiau tiems, kas mobiliosios versijos neturi. Google gali tiesiog išmesti iš aukštų pozicijų tokius tinklalapius. Koks jų pasiteisinimas?
Google filosofija: daugiau nei 60 proc. pasaulio interneto vartotojų informacijos ieško mobiliuosiuose įrenginiuose ir šis skaičius dar didės. Dėl to jiems turi būti suteikta galimybė matyti tik tuos puslapius, kurie pritaikyti mobiliesiems įrenginiams.
Pritaikyti nėra sudėtinga. Jei naudojate WordPress, tai galite padaryti ir patys, be programuotojų įsikišimo. Reikia tik įdiegti AMP (Amplified Mobile Pages) įskiepį, kuris „išvalo“ jūsų puslapio mobiliąją versiją nuo perteklinio kodo palikdamas tik navigaciją ir turinį (tekstinį ir vaizdinį). Jei norite ne standartinės AMP versijos, teks padirbėti programuotojams. Paprastoje informacinėje svetainėje standartinių įskiepių tikrai pakaks, tad paruošimas mobiliesiems įrenginiams nieko nekainuoja.
Lokali paieška
Tai ne naujas dalykas. Jau berods 5 metus Google ragina įmones padirbėti su lokaliąja paieška. Dėl to jie „atėmė“ pelningą plotą iš reklamų paieškos dešinėje ir paliko įmonės informacijai. Pastebėjote, kad įvedus tam tikrą įmonės pavadinimą, kartais rodomas žemėlapis, darbo laikas, kontaktai, įvertinimai? Tai ir yra lokalioji paieška.
Mobiliuosiuose įrenginiuose ji pasireiškia dar kitaip. Kai žmogus ieško kažkokios paslaugos, Google nustato jo vietą ir pirmiausia rodo netoliese esančių įmonių rezultatus. Jei esate įsikūrę mieste, jums tiesiog būtina lokalioji paieška.
Pats paruošimas paieškai nėra sudėtingas, tačiau Google prašo ir kiek įmanoma daugiau informacijos apie įmonę, kuri būtų „įkoduota“ naudojant Schema.org informacijos pateikimo formatais. Čia jau be programuotojų ir SEO specialistų neapsieisite.
UX – svetainės patogumas
Google jau nuo pernai pradeda naujo reikalavimo protegavimą – sutvarkytas UX. Kas tai yra? UX yra User eXperience žodžių trumpinys. Jis reiškia gerą vartotojų patirtį jūsų puslapį, kitaip sakant – patogumas lankytojui.
Ar jūsų puslapis yra tikrai patogus? Ar gerai matomas meniu? Ar mygtukai nėra per maži, kai puslapis vartomas mobiliuoju įrenginiu? Ar šriftas ne per mažas? Ar antraščių rūšys (H1, H2, H3) skiriasi savo dydžiu? Ar šriftų šeima palaiko jūsų kalbą (tai labai aktualu lietuviškoms svetainėms, kai naudojami nepritaikyti šriftai, o lietuviškos raidės š, č, ė, ą ir kitos rodomos įprastu šriftu)? Galų gale, ar patogu puslapį skaityti, juo dalintis, iš karto paskambinti naudojantis mobiliuoju įrenginiu?
Visa tai yra kodo rašymo dalykai, todėl tik nuo programuotojų priklauso, ar jūsų puslapis yra tvarkingas. Yra samdomi net UX specialistai, kurie padaro jūsų puslapio analizę ir pasako, ką galima sutvarkyti. Tada jau darbas perduodamas programuotojui. Kartais UX specialisto išvada būna gana skausminga – tvarkyti nebeapsimoka, reikia puslapį perdaryti. Tai kainuos laiko ir pinigų, tačiau būsite tikri, kad Google jūsų puslapį rodys aukštai, nes kodas bus tvarkingas.
Visa tai vienaip ar kitaip susiję su naršymu mobiliuoju įrenginiu. Ar turi keistis turinys?
Turėkite omenyje, kad į mobilaus telefono ekraną jo telpa mažiau, tad labai daug turinio bus sudėtinga skaityti. 300-500 žodžių tekstas, kuris atrodė gana natūraliai 19‘‘ monitoriaus ekrane tikrai bus per didelis 5‘‘ ekranėlyje. Geriau jau 150-200 žodžių tekstas ir 2 iliustracijos arba video klipas, nei pusantro Wordo puslapio ištisinio skaitymo.
Jei įmanoma patrumpinti, trumpinkite. Jei nelabai – palikite tokį patį, tik praturtinkite savo tekstus iliustracijomis. Lankytojams tai tikrai patiks.