Vienas dažniausiai užduodamų klausimų apie SEO optimizaciją yra “kokia SEO straipsnių nauda?”, tad trumpai pabandysiu apžvelgti šią temą ir atsakyti į klausimą.
Pirmiausia, kuo SEO straipsnis skiriasi nuo kitų tekstų? Niekuo! Tai įprastas tekstas, kurį matote skaitydami populiarius naujienų portalus, enciklopedijų straipsnius ar žvejybos žurnalus. Vienintelis išskirtinis straipsnio bruožas –ant raktažodžio uždėta nuoroda vedanti į jūsų tinklalapį.
Būtent ši nuoroda ir yra visa esmė. Kuo daugiau autoritetingų, aukštus reitingus turinčių tinklalapių patalpina tekstus, kuriuose yra nuoroda į Jūsų tinklalapį, tuo labiau plečiamas jūsų nuorodų tinklas. Šį reiškinį galima palyginti su pletkais – kuo daugiau bobučių kalba, tuo apkalbų subjekto ausys raudonuoja. Google paieškos sistema šiuo pletkus – nuorodas greit pastebi(indeksuoja) ir daro išvadas, jog tinklalapis yra vertas dėmesio, aktualus ir taip Jūsų projektas vis greičiau kopia į šlovės Olimpą – pirmąsias paieškos rezultatų vietas.
Sugrįžtant prie apkalbų. Yra skirtumas kas Jus apkalba – ar socialiniai degradavęs visuomenės sluoksnis ar pati prezidentė. Tad rinkdamiesi kur talpinti atminkite, jog daugiau naudos iš aukšto reitingo tinklalapių.
Kaip jau supratote, didelė dalis straipsnio esmės ir naudos – vieta kur jis patalpinamas. Jei straipsnis parašytas įdomiai ir skaitytojams aktualia tema, patalpintas gerame tinklalapyje, tuomet turite dvigubą naudą – straipsnis su nuoroda į Jūsų tinklalapį išplinta po socialinius tinklus – o tai itin vertinama paieškos sistemų.
SEO straipsniai naudojami tiek optimizuojant tinklalapį, tiek itin populiaru naudoti pasiektų rezultatų palaikymui.
Įdomu, kokius rezultatus galima pasiekti su SEO straipsniais? Keli pavyzdžiai, kuomet straipsniais buvo atliekamas išorinis optimizavimas.
1 pvz. El.parduotuvė, prekiaujanti moteriškais drabužiais. Raktažodis „maudymosi kostiumėliai“. Tinklalapio pozicija pakilo iš 56 į 12 poziciją per 10 dienų nuo darbo pradžios ir toliau kyla.
2 pvz. El.parduotuvė, prekiaujanti priemonėmis namams. Raktažodis „šiukšliadėžė“. Tinklalapio pozicija per 3 dienas nuo pirmųjų straipsnių patalpinimo pakilo iš 6 į 3. Per dvi savaites tinklalapis dar pakilo į 2 poziciją.
Kiek reikia straipsnių pasiekti tokių rezultatų? Nuo 10 iki 100. Priklauso nuo daugybės niuansų. Kartais pajudėti per 10 pozicijų užtenka vieno straipsnio, kartais vienai pozicijai reikia 10 straipsnių. Patekti į šimtuką gana lengva, tačiau jau nuo 20 pozicijos daugelyje rinkų prasideda aktyvi konkurencija, tad kiekviena pozicija „kainuoja” daugiau įdirbio.
Dar vienas dalykas, ką dažnai tenka kartoti klientams – neplanuokite, jog užsakę 10 straipsnių juos galėsite patalpinti iškart. Staigus atgalinių nuorodų atsiradimas nėra sveikas. Rekomenduojama talpinti po 1-2 straipsnius per dieną arba 3 per parą. Taip išlaikomas natūralus atgalinių nuorodų skaičiaus augimas ir paieškos sistemoms neužkliūna.