Kaip pasirinkti tinklalapio pavadinimą?

Tinklalapis kaip ką tik gimęs vaikas – jam reikia vardo, kad jis galėtų pradėti savo sėkmingą gyvenimą. O kaip tą vardą ar šiuo atveju, url adresą(domeną) parinkti? Dažniausiai besidomintys SEO svarsto, ar rinktis skambų įsimenantį tinklalapio adresą ar rinktis įmonės veiklą atspindintį raktažodį? Klausimas vertas diskusijos.

Pirmas ir esminis klausimas kyla, ar tinklalapiai su raktažodžiais URL adrese turi daugiau šansų iškilti paieškos rezultatuose? Nebūtinai. Juk yra daugybė tinklalapių, kurių adresai nėra raktažodžiai: twitter, facebook, pinterest, delfi, youtube ir t.t. ir jie yra pirmose paieškos pozicijose pagal įvairias temas. Kodėl? Nes jų lengvas, paprastas ir įsimenantis pavadinimas greitai įsiminė interneto naudotojams, jie naudojasi šiais informacijos šaltiniais bei dalinasi jų turiniu.

Svarstant, ką pasirinkti, reikėtų įvertinti koks tinklalapis tai bus – ar tai nedidelis tinklalapis, kuriame siūlysite specifines paslaugas, ar plataus užmojo, įvairias sritis aprėpiantis tinklalapis (pvz. el.parduotuvė, naujienų portalas, socialinis tinklas). Pirmajam, pvz. dviračių remonto dirbtuvėms, galbūt visai neaktualus skambus pavadinimas ir jo prekinis ženklas, jos siekis būti rastam paieškos sistemose pagal raktažodžius „dviračių remontas“ ar „dviračių remontas Vilniuje“. Tad natūralu, jog tokiu atveju logiška pasirinkti iš raktažodžių sudarytą URL adresą.

Jei pasirinkote registruoti URL adresą sudarytą iš raktažodžių, labai svarbu pasirinkti tokią kombinaciją, kuri sulauktų daugiausia užklausų (tam panaudokite Google Keyword Tool).

Jei nusprendėte rinktis skambų URL adresą, tuomet atsižvelkite į kelis trumpus kriterijus:

  • Lengvai įsimenamas
  • Lengvai užrašomas
  • Skambantis solidžiai
  • Kuo trumpesnis
  • Unikalus

Iš šių kriterijų, labiausiai norėtųsi pabrėžti unikalumą ir tai, kad būtų lengvai užrašomas. Pvz. populiari tarnyba del.icio.us pakeitė savo pavadinimą į delicious.com, iš dalies dėl to, kad žmonėms buvo sunku įsiminti ir teisingai užrašyti pavadinimą naršyklėje.

Ir pabaigai, Matt Cutts pasisakymas šia tema: