google

PR mirė! Tegyvuoja?…

google

Daugelį metų PR (Page Rank) buvo svarbiu rodikliu rodančiu kaip sekasi tinklalapiui, kaip jis yra vertinamas Google paieškos sistemos ir, pavyzdžiui, daugeliui vadybininkų užsakančių(ar parduodančių) reklamą, tai buvo svarbi informacija derybose dėl reklamos kainos. Tačiau viskas pradėjo keisti dar 2013-aisiais. Įprastai po 5 PR atnaujinimus per metus atliekantis Google 2013-aisiais „nudžiugino“ tik dviem, 2014-aisiais nė vieno ir 2014 gruodį nuskambėjo gandai iš Google, jog PR daugiau nebebus atnaujinamas. Taigi, natūraliai kyla klausimas kas bus su tinklalapiais, kurie dabar turi PR ir kurie neturi ir ką daryti toliau?

 

Kodėl nebegalima pasitikėti PR?

Jau 2013-aisias PR tapo nepatikimu. Tarp paskutinių dviejų atnaujinimų buvo 10 mėnesių pauzė, kai tuo tarpu 2012 ar 2011 metais buvo po 4-5 atnaujinimus per metus. Toks retas atnaujinimas iš ties iškreipia realią situaciją, jei žiūrime tik į PR. Sėdi administratorius patenkintas žiūrėdamas į PR5, pardavinėja reklamą už didelius pinigus, o ten jau seniai kaip nieko vertas tinklalapis, nes visi užmigę ant laurų, tik niekas to nežino, nes visi tik į tą visagalį PR žiūri. Arba atvirkščiai – naujas tinklalapis niekinamas, nes PR N/A arba 0, nors jo kokybė daug aukštesnė.

Su tinklalapiais dirbama nuolat, keičiasi turinys, kinta atgalinių nuorodų skaičius, pasidalinimas socialiniuose tinkluose, vieni tinklalapiai „išbujoja“, kiti „nuvysta“ ir tai yra natūralus atrankos procesas internete. Tačiau kuomet skaitine išraiška, šiuo atveju PR rezultatus matome retai, negalime tinkamai vertinti tinklalapio būklės. Todėl parametras, kuris atnaujinamas taip retai, kaip šiuo metu atnaujinamas Page Rank, negali būti laikomas vienu ir vieninteliu į kurį sutelkiamas visas dėmesys.

Nesakau, jog jį reikia ignoruoti, taip jis puikus orientyras. Tačiau tik tuomet, kai į jį žvelgiama kitų parametrų kontekste.

Į kokius kitus parametrus reikėtų atkreipti dėmesį?

DA(Domain Authority) – Adreso(domeno) autoritetas.
DA yra Seomoz pateiktas parametras, kuris vertina patį domeną skalėje nuo 0 iki 100. Tai parametras, kuris analizuoja atgalinių nuorodų skaičių iš root domenų, bendrą atgalinių nuorodų skaičių, MozRank, MozTrust, domeno amžių ir pan. Dažnai įvardijama, jog pagrindiniai faktoriai lemiantys DA įvertinimą yra domeno amžius, populiarumas ir tinklalapio dydis(subdomenų ir puslapių kiekis).

Pasitikrinti savo DA galite čia.

PA (Page Authority) – tinklalapio autoritetas.
Kitaip, nei DA, kuris visam tinklalapiui (domenui yra vienas), PA kiekvienam puslapiui ar subdomenui gali būti skirtingai, nes vertinamas kiekvienas url atskirai. Visų url visuma lemia Domain Authority įvertinimą. PA apibrėžia kaip gerai kiekvienas individualus puslapis bus indeksuojamas Google paieškos sistemoje.

Pasitikrinti savo PA galite čia.

MozRank
MozRank daugelis vadina PR alternatyva. Įvertinimas nuo 0 iki 9.99(aukščiausias įvertinimas) priklauso nuo atgalinių nuorodų kiekio ir tinklalapių, kuriuose yra jūsų nuoroda, kokybės.

Pasitikrinti savo MozRank galite čia.

Kuomet visi parametrai yra stabiliai augantys ir panašūs, tuomet galima būti ramiems, jog viskas su tinklalapiu yra gerai. Tačiau jei matote kažką panašaus į PA1, DA1, PR5, MozRank 0 – vertėtų pasidomėti kas Jums daro SEO optimizaciją…

PA, DA ir MozRank yra atnaujinami kas mėnesį. Numatomus atnaujinimus galite rasti Moz.com tinklalapyje.