Sukurk turinį žmonėms ir optimizuok paieškos sistemoms

SEO straipsniai ar tekstai tokius kokius juos žinai – praeitis. Jei šiandien nesiorientuosi į savo klientą – rytoj būsi Google dugne. Todėl šiandien pakalbėsime apie svarbų optimizavimo įrankį – straipsnius ir kaip juos panaudoti kylant paieškos pozicijomis aukštyn.

Jei atsikratysi minties, jog SEO yra lindimas Google į gerą vietą, ir suprasi, kad SEO yra svarbiausia pasiekti klientą – tuomet tavo verslas klestės.

Liaukis rašyti ar užsakinėti SEO tekstus, kurie yra tiesiog žodžių kratiniai. Pradėk kurti turinį, kuris yra vertingas skaitytojui. Ir visai nesvarbu ar tekstus talpini savo tinklalapyje, savo įmonės blog’e, ar išoriniuose straipsnių kataloguose, įvairiuose specializuotuose portaluose ar tinklaraščiuose.

Kuomet kuri tekstus, kurie atrodo lyg parašyti trečioko, tuomet negali tikėtis, jog juos norės talpinti lankomumą turintys ir savo vertę žinantys portalai. Taigi jie talpinami į straipsnių katalogus, kuriuos Google vis dažniau baudžia už didelius kiekius atgalinių nuorodų ir neįdomų skaitytojams turinį. Skamba kaip bevertė investicija, ar ne?

Tačiau sukūrę vertingą straipsnį, kuriame pateiki patarimus, įžvalgas, komentarus apie savo veiklos sritį, statistiką ar pan., gali tikėtis platesnių talpinimo galimybių, pasidalinimo socialiniuose tinkluose ir galbūt net pelnyti eksperto titulą tam tikruose sluoksniuose.

Straipsnis žmonėms ar straipsnis optimizuotas paieškos sistemoms? Kas pasakė, jog turi rinktis vieną iš dviejų? Turėk abu!

Pateiksiu keletą patarimų, kurie išties veikia. Šie patarimai leis optimizuoti turinį paieškos sistemoms ir nesumažinti teksto vertės.

Straipsnio pavadinimas

Nesvarbu ar straipsnio antraštė bus pastebėta paieškos rezultatuose ar įmonės tinklaraštyje, skaitytojui tereikia poros sekundžių įvertinti ar jis nori atsiversti tą straipsnį ir pradėti jį skaityti.

Taigi, straipsnio pavadinimas yra itin svarbus. Ar žinai, kaip sudaryti pavadinimai sulaukia daugiausia dėmesio?

Portalas Conversion XL atliko tyrimą ir nustatė, jog daugiausia dėmesio sulaukia antraštės, kuriose yra skaičiai. Pvz.:

30+ idėjų kuo rengtis į darbą biure

35 būdai praktiškai panaudoti senus virtuvės rakandus

antrastes

Antroje vietoje yra straipsniai, kurių pavadinimas adresuotas skaitytojui ir skatinai jį veikti, trečioje mokantys kaip pasidaryti ar atlikti tam tikrus veiksmus. Mažiausiai dėmesio sulaukia straipsniai, kurių pavadinime yra klausimas.

 

Pavadinimo ilgis

Šioje vietoje gal ir nebūtina savęs spausti į rėmus, tačiau Google paieškoje matomi tik 72 pavadinimo ženklai. T.y. kas yra virš 72 ženklų (įskaitant tarpus), tas yra nukerpama. Todėl jei pavadinimas yra ilgas, geriau, jog jo pagrindinė mintis tilptų į tuos 72 ženklus.

 

Straipsnio ilgis

Yra įprasta sakyti, jog optimalus SEO straipsnio ilgis yra 300 žodžių. Optimalus tuo, kad iš tikro tai lengviausiai perskaitomas tekstas, skaitytojas nuo tiek nepavargsta. Toks ilgis tapo tarsi SEO standartu, tačiau tai nereiškia, jog daugiau ar mažiau teksto automatiškai bus blogai.

Yra teigiančių, jog straipsnis turi būti 1000 žodžių ilgio, kiti teigia, jog šimtas žodžių gali padaryti daugiau nei tūkstantis. Kaip iš tiesų?

Jokio skirtumo. Svarbu, jog straipsnis atsakytų į klausimus, kurių ieškodamas skaitytojas atsivertė būtent tą straipsnį. Būtina suprasti kas yra skaitytojas ir kokios informacijos jis ieško – ir taip formuoti straipsnį. Tuomet pateikti nuodugnų, o ne paviršutinį straipsnį. Kiek prireiks žodžių problemai aprašyti ir išspręsti – čia jau rašytojo talentas.

Beje, jei straipsnis tampa itin ilgu – skaitytojas gali pavargti. Todėl reikia vizualinių priemonių palengvinti skaitymą – iliustracijų, paveikslėlių, video, teksto punktų, paryškintų ir išskirtų citatų.

 

Nuorodos į kitus tinklalapius ar straipsnius

Nereikia bijoti straipsnyje talpinti nuorodas į kitus tinklalapius, iš kurių imate informaciją. Pavyzdžiui, kopijuojate apibrėžimą iš Wikipedia – palikite nuorodą iš kur kopijuojate. Cituojate tyrimo rezultatus – nurodykite kur galima plačiau apie juos pasiskaityti. Gerai žinomi, pripažinti šaltiniai kaip tik parodys Google, kad jūs kurdami straipsnį rėmėtės patikimais šaltiniais.

Beje, tokioms nuorodoms naudokite rel=“Nofollow“ atributą.

 

Straipsniai yra ne tik puiki galimybė sukurti savo įvaizdį, tačiau ir gauti kokybiškų atgalinių nuorodų. Neignoruok šios galimybės!