Kalbant apie SEO, dažniausiai akcentuojami pozicijos paieškos rezultatuose (SERP), tačiau ar tai tikrai vienintelis tinklalapio sėkmės vertinimo kriterijus? Juk gali būti ir taip, SEO optimizavimas iškėlė tinklalapį ir šis sėkmingai įsitaisė pirmoje Google paieškos rezultatų vietoje, tačiau pardavimai nuo to nė kiek nepadidėjo. Kur ieškoti problemos ir į kokius dar SEO rezultatų elementus reikia atkreipti dėmesį? Apie tai šiame straipsnyje.

Vidutinė seanso trukmė

Vienas geriausių būdų sužinoti ar iš organinės paieškos atėję lankytojai yra patenkinti rezultatu ir jis atitinka jų lūkesčius – pažiūrėti kokia yra vidutinė seanso trukmė, t.y. kiek laiko lankytojai praleidžia tinklalapyje. Vidutinio dydžio tinklalapiui ar el.parduotuvei geras pasiekimas yra 2-4 minutės, tuo tarpu daugiau nei 5 minutės yra idealu. Tačiau jei daugelis lankytojų nepraleidžia nė minutės tinklalapyje, reiškia SERP rezultatai žadėjo auksą, kurio tinklalapyje lankytojai nerado. Verta skirti dėmesio vidinio turinio tobulinimui, vidiniam tinklalapio optimizavimui, galbūt net dizaino atnaujinimui, kad šis būtų patrauklesnis lankytojams.

Atmetimo rodiklis

Didelis atmetimo rodiklis siejamas su nepasitenkinimu rastais rezultatais. Kuomet žmogus ieško informacijos, paieškos rezultatuose paspaudžia ant nuorodos įeina į tinklalapį, permeta akimis turinį ir įvertina ar tai yra tai ko ieško ar ne. Jei informacija netinkama – spaudžiamas raudonas X dešiniame ekrano kampe ir ieškoma kito tinklalapio. Tuo tarpu jei rezultatas tinkamas, peržiūrima daugiau tinklalapio puslapių, galbūt net pateikiama užklausa, susisiekiama, užsakoma paslauga ar pan.

Žinoma, galima bandyti aiškinti, jog lankytojas įėjo, rado visą norimą informaciją ir išėjo iš tinklalapio niekur daugiau jame nespustelėjęs ir neatvertęs antro puslapio. Tačiau tuomet verta peržvelgti jau minėtą seanso trukmę. Jei atmetimo rodiklis didelis, o seanso trukmė vos kelios sekundės, tuomet garantuotai tinklalapis neatitiko lankytojų lūkesčių. Reikėtų įvertinti ar tinkamai optimizuotas tinklalapis, galbūt optimizavimas pritraukė auditoriją, kuriai tinklalapis visai neįdomus.

Paspaudimų rodiklis

Paspaudimų rodiklis, ang. Click-Through Rate yra geras rodiklis leidžiantis įvertinti tų kelių eilučių teksto, kurį potencialūs klientai mato SERP, efektyvumą, arba net galima sakyti – SEO paslaugos efektyvumą. Tinklalapis gali būti pirmoje pozicijoje, bet jei lankytojas ieško informacijos apie batus, o tos eilutės paieškos lange rašo apie ratus, tikrai nesitikėk, kad sulauksi daug paspaudimų. Arba kitaip tariant, tai rodiklis parodantis Google, jog paieškos terminas be reikalo užima pirmą poziciją, nes iš tikro nėra aktualus lankytojams, jei jie renkasi antrą poziciją, o ne pirmą.

Svarbiausia tai, kad visus šiuos rodiklius mato ir vertina Google. Kadangi paieškos sistemos tikslas pateikti kuo tikslesnę informaciją klientui, reiškia, Google kreipia dėmesį į tinklalapių atitikimą paieškos užklausai, ir jei klientas per atverstų puslapių skaičių, apsilankymo trukmę ir paspaudimų rodiklį „nubalsuoja“, jog tinklalapis vertas dėmesio – jis kyla paieškos rezultatuose. Jei priešingai – jis krenta.